tisdag 17 november 2015

mitt i november

Jag tror att Facebook och Instagram får för mycket av min tid, men idag får bloggen en stund, för just nu har jag mycket tid. Min arbetsplats flyttar snart till Gent i Belgien, och då fick jag som bara jobbat i 9,5 år inte vara kvar och därför slutade jag i fredags. Så nu är jag mellan 2 jobb.... vet inte vilka ännu ;-)


 Idag blev det en långpromenad i det fina vädret, gick nästan 1,3 mil, såg att Lupinerna blommade, isen låg på den lilla sjön och jag kunde inte låta bli att plocka kantarellerna som jag såg, jag hade påse med mig i fickan men den skulle varit till mossa, får plocka den imorgon.
 När det gäller sömnad så har jag i höst fått några toppar klara, de hade legat halvfärdiga länge, nu ska de läggas ihop och quiltas. Det jag sydde senast blev en löpare till köket.
Måste visa min härliga godispåse med handfärgade ullbroderigarner som jag fått av min syster. Finns att köpa på Textila inslag.


Idag har jag rensat tidningskorgen, det gör min man annars på söndagar, mycket kunde slängas men ville läsa en del först, så skönt det är att slänga ibland, kanske skulle ta och rensa garderoben.... nej, usch så tråkigt!


1 kommentar:

Annika sa...

Vilken härlig löpare och ullbroderigarnerna. Kram Annika